Vind hieronder het laatste Greenport People nieuws!

Energiek Ontbijt MKB Westland

publicatie: 25 september 2017

In alle vroegte op woensdag 20 september was het weer tijd voor het MKB Westland Energiek Ontbijt. De netwerkbijeenkomst vond plaats bij de Westlandse Druif in Monster.

Greenport People is sinds een aantal jaar aangesloten bij het MKB Westland, een organisatie die belangen behartigt van de Westlandse ondernemers. De onderwerpen tijdens deze ochtend waren o.a. de MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2017 en gastspreker Charles Groenhuijsen over digitalisering.  

MKB Westland Partners Ondernemersprijs 2017
Lars Boellaard van Westland Partners moedigde de ondernemers aan om een Westlandse ondernemer te nomineren voor de MKB Westland Partners Ondernemersprijs. Bij de volgende netwerkbijeenkomst op 23 november, wordt deze prijs voor de 11e keer uitgereikt. Nomineren kan via de website van MKB Westland.
Het winnen van de MKB Westland Partners Ondernemersprijs staat niet alleen fraai op het cv van een onderneming, ook levert de prijs veel publiciteit op. De aandacht gaat niet alleen maar uit naar de winnaar. In de aanloop naar de definitieve bekendmaking richten ook de WOS en Het Hele Westland de schijnwerpers op de drie finalisten. In promotiefilmpjes die regelmatig worden uitgezonden, worden de drie kanshebbers nader gepresenteerd.

Charles Groenhuijsen over digitalisering
Charles Groenhuijsen is al ruim 40 jaar actief in de journalistiek en werkte o.a. bij de publieke omroep als presentator, correspondent en verslaggever.  Hij gaf een lezing over digitalisering met talrijke treffende voorbeelden en mooie video’s. Hij liet de cover zien van het septembernummer van het National Geographic magazine. Een prachtige foto van Westland stond op de cover met de tekst ‘This tiny country feeds the world’ en ‘Sillicon Valley of the food system’. Groenhuijsen noemde het een mooi compliment voor de tuinbouw sector.

Charles vertelde over ‘creative destruction’ en liet video’s zien over hoe ‘alles’ verdwijnt door digitalisering (faxapparaten, vaste telefoon, blackberries enz.).  Ook de ‘think different’ campagne van Apple kwam aan bod. Over data zei hij: “Dit is de brandstof van de economie en zelfs de brandstof van het leven. Waar zijn we zonder data?” “Een revolutionaire ontwikkeling.”, aldus de spreker. Ook sprak hij over de totaal vernieuwde businessmodellen. Hoe geweldig Uber, AirBnb en Netflix zijn. “Zonder data zouden deze bedrijven niet eens bestaan”.

Een informatieve en geslaagde ochtend!